Wady i zalety ćwiczenia na siłowni.

Siłownia to miejsce do którego udajemy się coraz częściej. Trend ten dotyczy głównie osób przed trzydziestym rokiem życia. Jest to zapewne efekt wszechobecnej propagandy sportowo zdrowotnej w naszym życiu i każdy pragnie mieć niekoniecznie umięśnioną klatę, lecz po prostu chce poczuć się fit.

Jakie są wady  i zalety ćwiczeń na siłowni?

siłowniaCzęsto zmieniamy nasze nawyki żywieniowe i zamiast wizyt w barach fast foodach wybieramy zdrowe sałatki i rezygnujemy z dużej ilości mięsa w diecie. Zmniejszamy w naszym życiu także obecność używek. W weekend zamiast udać się z kolegami do pubu i przy piwku pograć w piłkarzyki, wolimy ten czas przeznaczyć chociażby na bieganie, jazdę na rowerze czy też na zakup karnetu na siłownię. Siłownia właśnie zapewnia nam najwięcej możliwości jeśli chodzi o treningi. W każdej dobrej siłowni znajdziemy takie urządzenia jak orbitrek treningowy, ławka na siłownie, bieżnia treningowa, a w niektórych siłowniach trafia się nawet stół do masażu, gdzie możemy liczyć na relaksacyjny masaż po odbyciu ciężkiego treningu. Sport to zdrowie i jest to stwierdzenie niepodważalne, jednakże musimy pamiętać, że każda skrajność nie jest dobra. Zarówno ciągłe siedzenie w domu przy siedzącej pracy nie będzie dla nas zbyt korzystne, ale i zbyt intensywne treningi ponad nasze siły i możliwości mogą wyrządzić wiele złego naszemu organizmowi. Przeanalizujmy więc jakie korzyści niosą ćwiczenia na siłowni, a jakie są związane z nimi zagrożenia. Przede wszystkim trening na siłowni zawsze ma pozytywny wpływ nie tylko na wygląd naszego ciała, ale również i na naszą siłę, zdrowie oraz na nasze ogólne samopoczucie. Są także inne pozytywne skutki ćwiczeń, które często nie są zbytnio wspominane. Aktywne ćwiczenie na siłowni wzmaga u mężczyzn produkcję testosteronu, czyli hormonu odpowiadającego za najważniejsze cechy u mężczyzn co powinno mieć znaczenie szczególnie dla pań, aby swoich mężczyzn na siłownię wysyłać. Ćwiczenia wpływają także na szybkość bodźców przesyłanych do naszego organizmu. Podczas ćwiczeń nasze nerwy reagują szybciej co sprawia, że na co dzień jesteśmy pełni wigoru. Czasami jednak z ćwiczeniami po prostu przesadzamy i może to prowadzić chociażby do zmniejszenia naszej sprawności fizycznej.

Przy bardzo rozbudowanej klatce mięśniowej i dużych bicepsach tracimy zasięg i elastyczność naszych ruchów i kilka czynności, które mogliśmy robić przed treningiem nie będziemy mogli powtórzyć przy rozbudowanej masie mięśniowej.