agencja public relations

Agencja public relations w czasie kryzysu

Wiele firm funkcjonujących w różnych branżach, często zmaga się z różnymi kłopotami czy to na etapie produkcji, czy to sprzedaży. Wielokrotnie takie sytuacje zaskakują osoby zarządzające w najmniej oczekiwanym momencie. Jest to niezwykle trudne, aby znajdując się w takim miejscu, zachować dystans i prawidłowo reagować.

Agencja public relations i kontakt z klientem

agencja public relationsDotyczy to zwłaszcza kanałów social media w internecie. Znane są przypadki z ostatnich lat, gdzie w branży spożywczej wielu producentów znalazło się w kryzysie jeśli chodzi o bezpieczeństwo produktu. Z pomocą w nagłych sytuacjach kryzysowych mogą przyjść profesjonalne agencje PR, które pomogą odpowiednio reagować i działać w kryzysie. Jest to bardzo złożony proces, a wszystko dzieje się niezwykle szybko. Tylko przemyślane reakcje przyniosą oczekiwany efekt i pozwolą wyjść z kryzysu obronną ręką. Godna uwagi agencja public relations zwykle preferuje wcześniejszy kontakt z klientem tak, aby ewentualne sytuacje kryzysowe były omówione i zaplanowane, zanim się wydarzą. Pozwala to np. na wydelegowanie rzecznika prasowego, czy przygotowanie komunikatów do mediów. Najważniejsze jest mówienie prawdy, bo każde kłamstwo wcześniej czy później wyjdzie na jaw. Agencja public relations w Warszawie i nie tylko, powinna przygotować kilka próbnych informacji prasowych, a w przypadku kiedy wchodzi w grę akcja naprawcza, sposób obsługi takiej akcji przez serwis. Agencja PR powinna także pomóc przedsiębiorcy odpowiednio zarządzać swoim zespołem i wyznaczać osoby odpowiedzialne za konkretne zadania (np. kontakt z mediami).

Jeśli planowana jest akcja związana z sytuacją kryzysową, sztab osób powinien także monitorować jej prawidłowy przebieg. Agencja PR zazwyczaj ma doświadczenie w nadzorowaniu takich akcji. Warto konsultować się ze specjalistami.